Ufologie : Misterul unor OZN-uri din Uruguay (1)
estiri.ro
Duminica, 7 Septembrie 2014
5327
MAGAZIN: Cazuri militare OZN din Uruguay (Autor: DAN D. FARCAS)
Intre cazurile OZN examinate de Comisia pentru Primirea si Investigarea Rapoartelor OZN (Cridovni), infiintata in 1979 si subordonata Fortelor Aeriene Uruguayene (FAU), sunt si cateva greu de explicat prin ceea ce cunoastem la ora actuala. In interviul luat, in 2012, de ufologul brazilian A.J. Gevaerd, colonelul Ariel Sanchez, presedintele Cridovni, a detaliat cateva dintre acestea.
In 1986, doua aeronave militare au incercat sa intercepteze un OZN care a intrat in spatiul aerian uruguayan fara autorizatie. A fost in acelasi an si aceeasi luna cu un alt caz, deosebit de spectaculos, numit "Noaptea oficiala OZN din Brazilia" (cand peste 20 de OZN-uri sferice, de aproximativ 100 de metri in diametru, au blocat traficul aerian din sud-estul Braziliei). Intr-o seara, in jurul orei 20.30, doua avioane de vanatoare au incercat, de doua ori, sa se apropie de obiectul necunoscut, care stationa deasupra unui baraj. Nu au putut, deoarece obiectul a reusit sa scape de fiecare data, manevrand cu o viteza mult mai mare decat a avioanelor.
In investigarea acestui caz au fost adunate toate datele, cum ar fi tipul de aeronava, durata si viteza de zbor etc., apoi s-a realizat un interviu aprofundat cu pilotii. Au fost patru piloti la bordul a doua FMA IA 58 Pucara - aeronave de lupta de fabricatie argentiniana, cu doua motoare turbopropulsor. (Pucara inseamna "cetate" in limba quechua; acest avion a fost folosit pe scara larga in timpul razboiului din Insulele Falkland.) Aeronavele puteau atinge o viteza de 400-500, dar OZN-ul a fost mult mai rapid, avand cel putin 1.000 km/h pe ora.
Un alt fenomen ciudat a fost ca obiectul observat isi schimba culoarea in timp ce ii crestea acceleratia. Trecea de la galben la portocaliu, devenind apoi rosu. S-a departat cu o viteza enorma, pana cand a fost pierdut din vedere. Intr-o a doua incercare de a-l intercepta, obiectul a facut acelasi lucru: cand Pucara s-a apropiat de el, OZN-ul a disparut cu o viteza incredibila spre apus. In mod straniu, atunci cand avioanele s-au departat, obiectul neidentificat a reaparut in acelasi loc, ca si cand s-ar fi jucat de-a v-ati ascunselea cu echipajele din Uruguay. Pilotii n-au mai avut ce face si s-au intors la Baza Aeriana Durazno (cel mai important obiectiv al FAU, situat in centrul tarii) si au raportat evenimentul oficialilor. In acelasi timp, capitala Montevideo a fost lovita de o pana de curent. A durat cateva minute, dar a afectat intregul oras. Cauza a fost supraincalzirea unei linii de inalta tensiune, care pleca exact din punctul in care a fost vazut OZN-ul deasupra barajului. Acestea sunt date tehnice furnizate de compania de electricitate (Usinas y Trasmisiones Electricas - UTE).
Tehnicienii lor au detectat o supraincalzire in unele transformatoare ale liniei care alimenteaza capitala. Specialistii Cridovni au presupus ca acest fapt putea sa fie rezultatul incidentului OZN. Ce cauta obiectul neidentificat deasupra barajului? - se intreba colonelul Ariel Sanchez. Trebuia sa existe un motiv pentru care aceasta a fost tocmai acolo; care anume, nu se stie. Agentii de paza si angajatii au urmarit in acea noapte, de asemenea, zborul obiectului in jurul barajului. Deci obiectul a fost vazut atat de la sol, cat si din aer. Acest fapt nu lasa nicio indoiala cu privire la realitatea lui. Pilotii de pe avioanele Pucara au fost destul de surprinsi de ceea ce au vazut. Sanchez a intervievat personal patru dintre ei, pe fiecare separat, in conformitate cu protocolul Cridovni pentru investigatii. Toate descrierile au coincis in privinta formei si manevrelor obiectului.
Ar fi putut izbucni un fel de ostilitate intre parti - aprecia Sanchez - dar, in astfel de situatii, pilotul trebuie sa ceara permisiunea inainte de a se angaja in orice actiune, cum ar fi sa lanseze o racheta. Exista un protocol; potrivit legii uruguayene, nu se poate trage intr-o aeronava decat in conformitate cu un ordin prezidential sau intr-o situatie reala de lupta.
(Va urma)
Euronews
Miercuri, 30 Aprilie 2025
5327
Euronews
Miercuri, 30 Aprilie 2025
5327
TVR
Miercuri, 30 Aprilie 2025
5327
einformatii
Sambata, 8 Martie 2025
5327